06.02 Communicatie
Onderwijsvorm | Klassikaal |
Studiebelasting |
Voorbereiding lesstof 8 uur 2 dagen theorieles 16 uur Werkboek 8 uur |
Voorkennis | Geen |
Doelgroep | Iedereen die beter wil leren communiceren |
Tekst |
Deze module is een algemene module over leren communiceren. Dit is geen cursus marifonie of gespreksdiscipline. |
Inhoud |
Duidelijk communiceren Gespreksdiscipline Het communicatieproces Waarom is communiceren zo moeilijk? Het doen van aannames Waarom is communiceren nog meer zo moeilijk Verschillen in communicatie Het gedragskompas Eenzijdige en tweezijdige communicatie Taakgerichtheid/ mensgerichtheid: gedrag en communicatie Het relatie aspect van communicatie De intonatie Communicatie model Open, gesloten en sturende vragen Informatie geven Ergens op reageren Reflex Metacommunicatie Goed communiceren Een goed gesprek voeren Luisteren, Samenvatten en Doorvragen/ Doorgaan Feedback geven Inleiding feedback geven Regels voor het geven van feedback Het ontvangen van feedback Non-verbaal gedrag |
Examen | De laatste dag wordt afgesloten met een theorie-examen. |
Globale inhoudsbeschrijving van de module
In deze module wordt de basis van communicatie behandeld. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan een professionele uitstraling van de nautisch medewerker.
Hierbij moet worden gedacht aan de uitstraling als vertegenwoordiger van de eigen organisatie en het aannemen van een klantvriendelijke houding.
Dit laatste betreft het voeren van telefoongesprekken op correcte wijze, de communicatie afstemmen op de klant, de belangen van de klant inschatten en daar zo veel mogelijk rekening mee houden.
Doel/rationale van de module
De nautische sector heeft behoefte aan medewerkers die bewust en professioneel communicatievaardigheden hanteren om enerzijds hun eigen organisatie te vertegenwoordigen en anderzijds klantvriendelijk op te treden.
Studiemateriaal
Er is een syllabus die de nautisch medewerker moet doornemen. De nadruk bij deze module ligt echter op praktische communicatievaardigheden die met een acteur geoefend worden (eventueel ook onderling geoefend wordt).
Eigendomsrechten: Cursist
Copyright: NNVO
Aanmelden
De aanmelding van een cursist gebeurt door de werkgever.
Na aanmelding ontvangt u direct een aanmeldbevestiging. Binnen twee weken ontvangt u een reactie. Als u deze niet ontvangt, maak ons daarop dan a.u.b. attent.
Het is ook mogelijk deze training in-house te geven.
Voor meer informatie over een in-house training kunt u bellen naar 010-4090040 of een e-mail sturen naar
Inschrijven
06.02 Communicatie
28-01-2021 09:00
06.02 Communicatie
29-01-2021 09:00
06.02 Communicatie
18-02-2021 09:00
06.02 Communicatie
22-02-2021 09:00
06.02 Communicatie
08-03-2021 09:00
06.02 Communicatie
11-05-2021 09:00