Veelgestelde vragen Nautische leerlijnen


Hieronder staan per onderwerp de veelgestelde vragen over de Nautische leerlijnen. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Certficaten

Ik heb mijn certificaat niet ontvangen. Hoe kan dit?

Klopt uw adres bij ons nog? Wanneer u bent verhuisd, geef dan uw nieuwe adres aan ons door. Het kan zijn dat uw certificaat naar uw werkgever is verstuurd. U kunt het beste dit aan uw leidinggevende vragen.

Ik ben helaas mijn certificaat kwijtgeraakt. Wat moet ik nu doen?
Worden Nautop (Nautisch Functies) -diploma's of -certificaten omgezet in certificaten van de Nautische leerlijnen?

Werkboeken

Hoeveel tijd krijg ik om mijn werkboek in te vullen?

NNVO adviseert om het werkboek binnen een maand in te leveren. Uw toetsresultaat blijft een half jaar geldig. U ontvangt het certificaat als het werkboek als voldoende is beoordeeld en de toets nog geldig is. AIs uw toets niet meer geldig is en u heeft nog recht op een herkansing, dan kunt u gebruik maken van uw herkansing. Heeft u uw herkansing gebruikt, dan kan een herkansing alleen op verzoek van uw werkgever en na betaling.

Wanneer krijg ik het resultaat van mijn ingevulde werkboek?
Wat moet ik doen als mijn werkboek kwijt is?
Waar moet het werkboek naar verzonden worden?

Vrijstelling

Voor welke modules krijg ik vrijstelling?

U kunt vrijstelling krijgen voor de 07.00 als u in het bezit bent van een vaarbewijs (groot of klein).

Welke modules moet ik nog halen/volgen als ik een Nautop-diploma in bezit heb?
Heeft elke module een toets?
Ik heb een onvoldoende gehaald voor de toets. Wat nu?

Ziekte, file of andere zaken

Waar kan ik een melding doorgeven?

Wanneer u ziek bent of bijvoorbeeld te laat komt, neemt u zo spoedig mogelijk contact op met NNVO via telefoonnummer 010-4090040.

Hoe moet ik mijn training annuleren?
Wat gebeurt er als ik niet aanwezig kan zijn bij een training?

Klachten

Waar kan ik met mijn klacht over een module of docent terecht?

Klachten ontvangen wij graag per e-mail. Dat kan naar het volgende e-mailadres: , met als onderwerp ‘Klacht’. Wij nemen uw klacht serieus. Komt u er met NNVO niet uit, dan kunt u naar de klachtencommissie. Deze commissie is door NNVO ingesteld, maar werkt onafhankelijk. U kunt uw klacht dan sturen naar: .

Indien u te maken heeft met pesten, discriminatie, ongewenste intimiteiten of intimidatie dan kunt u uw klacht richten aan de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). Deze commissie is geheel onafhankelijk van NNVO.

Waar kan ik met mijn klacht over een toets of examen terecht?

Prijzen / hotelovernachtingen

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

NNVO is een stichting en rekent geen BTW.

Wanneer een training meerdere dagen achter elkaar is, wordt er dan een hotelovernachting door NNVO geregeld?