In deze rubriek laten we nieuwe medewerkers van NNVO aan het woord. Hij of zij vertelt iets over zichzelf en over het werk bij NNVO. Dit keer is het de beurt aan Simone van Tongeren, sinds 1 juli in dienst als opleidingskundige.
Wie is Simone van Tongeren?
“Als dertiger woon ik in een klein dorp in Zuid-Holland. Ik heb geschiedenis gestudeerd met als specialisatie Holocaust- en Genocidestudies én Militaire Geschiedenis. Daar doe ik vooral in mijn vrije tijd iets mee, zoals een vakantie naar Normandië of het bezoeken van een Bunkerdag. Naast mijn werk bij NNVO ben ik schrijfster en coach. Met mijn eigen onderneming Via Dau help ik selfpublishers bij het schrijven en uitgeven van hun boeken. Tussen het werken, schrijven en ondernemen door maak ik ook tijd vrij om te sporten en zo nu en dan experimenteer ik met een nieuw recept, meestal voor een taart.”
Welke werkervaring heb je?
“Ik heb onder meer als projectmanager onderwijsontwikkeling gewerkt. Hierbij borgde ik de inhoudelijke en didactische kwaliteit van het onderwijs en had ik contact met experts in het vakgebied. Mijn achtergrond als redacteur zorgt ervoor dat ik de leerinhoud niet alleen inhoudelijk kloppend wil maken, maar ook toegankelijk, didactisch sterk en doelgroepgericht. Zo lever ik een directe bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs.”
Hoe ziet jouw gemiddelde werkweek bij NNVO eruit?
“Mijn werkweek is divers. Ik ondersteun de onderwijskundig adviseurs en houd me bezig met het ontwikkelen en vernieuwen van het lesmateriaal en e-learnings. Daarbij denk ik mee over de didactische opbouw, inhoudelijke vernieuwing en toetsing. Zo help ik de onderwijskwaliteit te waarborgen en daarnaast draag ik bij aan innovatieve onderwijsprojecten.”
Wat maakt jouw werk bij NNVO interessant?
“Ik vind het interessant dat ik als nieuwe collega met een open blik het lesmateriaal mag bekijken. Omdat ik geen nautische achtergrond heb, stel ik vragen die anderen misschien niet meer stellen. Zo help ik mee om het lesmateriaal toegankelijker en begrijpelijker te maken voor iedereen. Wat me motiveert, is dat ik indirect help om de leerervaring van cursisten te verbeteren, zodat zij met plezier en vertrouwen hun opleiding kunnen volgen.”